22.jpg
Stručně z historie
  • 1985 - představení modelu s pětidveřovou karoserií (liftback) - Scorpio I
  • 1986 - nové šestiválcové motory 2.4i a 2.9i
  • 1989 - nový motor 2.5TD
  • 1990 - představena karosářská varianta sedan
  • 1991 - nový motor 2.9i V6 24V Cosworth, karosářská varianta kombi a pohon všech čtyř kol (4x4) na přání
  • 1992 - Modernizace modelu (facelift)
  • 1993 - nový motor 2.5 TD o výkonu 85kW
  • 1995 - Výrazná modernizace modelu - Scorpio II, nové motory 2.0i 16V, 2.3i 16V a 2.9i V6 24V Cosworth
  • 1996 - motor 2.5 TD s elektronickou regulací, naladěný na 92kW, s ochranou proti přehřátí
  • 1998 - malá modernizace modelu (facelift) a na konci roku ukončení výroby bez uvedení nástupce

Parametry motorů 1994 - 1998 (2.0i, 2.0i 16V, 2.3i 16V, 2.9i, 2.9i 24V Cosworth, 2.5 TD, 2.5 TDi)

1994 - SCORPIO druhé generace

Navzdory plánovaném uvedení vozu s pohonem předním kol byl nakonec představen Ford SCORPIO klasické koncepce. Nový vůz měl zcela přepracovanou karoserii, nově konstruovanou přední nápravu se vzpěrami McPherson, příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem, modernizovanou zadní nápravu a motory od 2.0i 8V, 2.0i 16V a 2.3i 16V po upravený 2.9i V6 24V a dieselové 2.5 TD a 2.5 TDi. Výkon motoru byl přenášen na kola zadní nápravy dvojicí převodovek - 5stupňovou přímo řazenou MT75 a 4stupňovou automatikou A4LDE. Ta měla oproti skříni A4LD možnost volby ekonomického a sportovního režimu. V nabídce již nefiguroval 5dveřový hatchback. Kdo chtěl SCORPIO, musel si vybrat mezi 4dveřovým sedanem a 5dveřovým kombi.

Vůz měl 2 základní výbavy - CLX a Ghia. Všechny vozy Ford SCORPIO byly standardně vybavovány systémem ABS, airbagy řidiče a spolujezdce, výztuhami proti bočnímu nárazu, napínači bezpečnostních pásů, posilovačem řízení, elektricky ovládanými předními okny, centrálním zamykáním, pylovým filtrem, hi-fi soupravou, výškově stavitelným čtyřramenným volantem a výškově stavitelným sedadlem řidiče. SCORPIO Ghia mělo v sériové výbavě další doplňky zvyšující komfort, například elektricky ovládaná všechna okna, palubní počítač u všech benzínových verzí, čtecí lampičky vpředu i vzadu, bederní stavitelné opěry a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Na přání je možné obdržet kožená elektricky ovládaná sedadla, automatickou klimatizaci s oddělenou regulací pro řidiče a spolujezdce, systém TCS, zpětná zrcátka s automatickým nastavením pro couvání, tempomat, audiosoustavu s dálkovým ovládáním na volantu a další doplňky z bohaté nabídky.

V roce 1998 - SCORPIO prošlo posledním faceliftem a jeho výroba končí

Facelift přinesl:

  • černý chrom v předním světlometech
  • tenký chromovaný rámeček masky (okraj masky již není z kovu, ale z umělé hmoty)
  • černou zadní lištu a jiný design zadních světlometů
  • 2x boční airbag
  • odlišný (hranatější) prední nárazník s větrací mřížkou vedle mlhovek
  • tříbodový zadní prostřední bezpečnostní pás
  • třetí opěrku hlavy na zadním prostředním sedadle



Scorpio 1994-1997

Scorpio po faceliftu 1998

Barvy karoserií a čalounění - modelový rok 1998

Velmi elegantní vůz se svým neobvyklým designem měl své příznivce a odpůrce. Přes některé problémy technického rázu zůstává i dnes elegantním a důstojným "velkým Fordem", za kterého je Mondeo jen slabou náhražkou. Výroba řady SCORPIO byla bez nástupnického modelu definitivně ukončena koncem roku 1998.

Oficiální ceník (pravděpodobně rok 1995)


Oficiální ceník platný od 18.2.1997