22.jpg


Na sání je volnoběžný ventil (viz obrázek). Tento ventil může mít spálenou cívku, nebo je jen zanesený, popř. netěsný - může nasávat falešný vzduch. Cívka se dá vyzkoušet ohmmetrem nebo žárovkovou zkoušečkou. K odstranění výše uvedeného problému pomohlo vyměnit těsnění mezi ventilem a potrubím, "O" kroužky a vymytí a vyfoukání vnitřku ventilu tlakovým vzduchem. "O" kroužky jsou mezi tělem ventilu a cívkou, na mosazném šroubu v těle ventilu a na kolínku připojení malé hadice. K prvnímu jsem se dostal po povolení dvou šroubů M4. Na druhý se jde hůř, stojí to ale za námahu. Je třeba rozpertlovat čepici na těle ventilu. Objeví se mosazný šroub - je veliký a má drážku na šroubovák. Marná je snaha povolit ho šroubovákem - je zalepen lepidlem. Šel jsem na to s kladivem a kilnerem. Povedlo se. Pak jde celý ventil pěkně vymýt od humusu co v něm je a pístek lze vyndat. Všechno jsem pečlivě vypucoval a vyfoukal. Cena těsnění u Fordů je 50Kč, "O" kroužky jsou korunové položky. Celý nový ventil koštuje cca 2500Kč. Po zpětné montáži by motor měl běžet v normootáčkách. Pokud tohle nevede k úspěchu, je tu další věc - doraz vačky vzduchové klapky. Zřejmě vibracemi motoru se povolil a zašrouboval, čímž došlo k problému. Přišel jsem na to takhle: Natočil jsem motor a rukou jsem za vačku pomalu přidával plyn. Místo aby otáčky rostly, měl motor nejprve snahu zhasnout a až při větším přidání šel do obrátek. Trochu jsem šroubek povytočil a je po problému. Zdá se ale, že bude třeba zakápnout ho lepidlem nebo alespoň barvou, aby se problém v budoucnu neopakoval.