26.jpg

Pro Ford Scorpio Club: Lukáš Horák

U mého auta 8/1990 byla již příprava pro přední okna. V pojistkové skříni byly konektory pro relé-pozice č.I a pojistku – pozice č.23, pod palubní deskou ve svazku, vedoucím z pojistkové skříně byl volný 3 (nebo 5ti, nejsem si jist) pinový konektor – osazený 2 piny(+ k ovládání oken, osvětlení). Nejlepší je mít k dispozici auto, z kterého se bude elektrika “kuchat“ – stačí vyndat kompletní rozvod + kabelu po autě a napojit ho do připraveného konektoru, dále propojit levý „sloupkový“ konektor s pravým, aby fungovalo ovládání pravého okna ze dveří řidiče.Spolu s plusovým kabelem je vhodné vyndat rozvod minusového kabelu a připojit ho na připravené místa na A sloupcích, kde jsou připevněné ostatní kostry.

Poté stačí vyměnit kompletní elektrické svazky ve dveřích – před výměnou svazků je nutné provést výměnu mechanismů – pozor: mechanismus pro elektrické ovládaní je uchycen v jiných místech viz obrázek
červeně = původní uchycení,
modře = nové uchycení,

ale vše je na výlisku již připraveno. Zároveň je potřeba odstranit vrchní držák madla dveří z mech. ovládání a přidělat držák pro el. ovládání.

Při osazování elektriky je vhodné pamatovat si jak byla umístěna a přichycena aby nedošlo k poškození svazku. Pro zapojení zrcátek stačí zapojit propojovací kabely mezi „sloupkovými“ konektory, vyměnit zrcátka a už budou fungovat. Pro zadní okna je sice v pojistkové skříni zvláštní pojistka, ale lze je napojit na rozvod předních oken a aby nám fungovalo vypínaní ovládání zadních oken z loketní opěrky je nutné propojit piny ,vývodu/přívodu proudu do/z pojistkovnice, konektoru pod sedadlem spolujezdce.

Pokud je auto vybaveno střešním oknem lze ho při montáži el. oken rovněž zapojit : plusový i minusový kabel se nachází na společných svazcích pro boční okna. Pak už jen stačí vyměnit kličku za motorek a zapojit konektor.Zároveň lze vyměnit základní hodiny z CL verze za hodiny se stopkami atd. z verze Ghia ( funguje na nich vše kromě teploměru, pro ten by bylo nutné přivést další kabel a umístit čidlo do příčky pod nárazníkem. Pro osvětlení vypínačů je nutné ještě natahat kompletní rozvod plusového kabelu. Nejhorší práce byla vyhledávat a vymotávat potřebné kabely ze svazků „dárce“.

 

 

Aby fungovalo ovládání oken i bez zapalování, jen po otevření řidičových dveří je nutné napojit okruh na kabel od spínače dveří, ale bohužel už si přesně nepamatuji jak je toto zapojeno :-(.

Bohužel je tam určitě pár chyb, jelikož jsem mezi montáží oken a psaním návodu, dělal spoustu jiných věcí nejsem si vším 100% jist.