22.jpg

Pro Ford Scorpio Club: Petr Šuman

Značka Model Rozteč ET průměr středu matice
FORD Evropa SCORPIO II. FIESTA, ESCORT
ORION, PUMA,
SIERRA, MONDEO,
FOCUS, KA,
COUGAR, FUSION,
4x108 35-38 63,4 M12x1,5
  SCORPIO I. 5x112 35-38 63,4 M12x1,5
  TRANSIT CONNECT,
TOURNEO
5x108 40-45 63,4 M12x1,5
  GALAXY 5x112 38-42 57,1 M14x1,5x28
  MONDEO 2001,
FOCUS C-MAX 2005
5x108 35-43 63,4 M12x1,5
  MAVERICK 5x114,3 35-45 67,1 M12x1,5
  RANGER 6x139,7 10 110,5 M12x1,25
  EXPLORER 5x114,3 10 71,6 M12x1,25
  TRANSIT 5x160 50 65 M14x2
FORD (USA) PROBE (1991) 5x114,3 35-38 59,6 M12x1,5
  PROBE (NEW) 5x114,3 35-38 67,1 M12x1,5
  TAURUS,
WINDSTAR
5x108 35-38 63,4 M12x1,5


Příklad značení ráfku

7Jx15", 5/100, ET35, NB57,1

7 Šířka disku v palcích [1" = 25,4mm]
J Tvar okraje disku (tento údaj neuvádíme, u všech nabízených litých kol je "J")
15 Průměr disku v palcích [1" = 25,4mm]
ET Tzv. "zális" neboli „ET“ (z něm. Einpresstiefe) - je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Udává se v milimetrech. Může nabývat kladných i záporných hodnot. Čím větší je kladná hodnota ET, tím více je kolo schováno v blatníku (obr.2). Čím větší je záporná hodnota ET, tím více kolo vystupuje z blatníku(obr.3).

Příklad:
a) ET45 = kolo je hodně schováno v blatníku,
b) ET0 = kolo vystupuje až k okraji blatníku,
c) ET-20 = kolo již přesahuje ven, mimo blatník
5 Počet upevňovacích šroubů
100 Průměr roztečné kružnice upevňovacích děr v milimetrech
NB 57,1 NB nebo také CB je průměr středicí díry disku. Udává se v milimetrech. Každý výrobce používá jinou velikost středové díry. V případě různého průměru na automobilu a kole se používají tzv. středicí kroužky. Bez nich by kolo při jízdě by vibrovalo.


obr.1 obr.2 obr.3






Zpět